Ostatnie lata związane są z imponującym rozwojem inteligentnych technologii. Nie ominął on rynku zegarków, na którym coraz to większy sukces odnoszą zegarki hybrydowe oraz smartwatche, które w prosty i intuicyjny sposób można zsynchronizować za pomocą łączności bluetooth ze smartfonem, uzyskując dostęp do wielu praktycznych funkcji. Jednym z najpopularniejszych producentów inteligentnych zegarków jest marka Fossil, która sprzedała swoją technologię znanemu na całym świecie amerykańskiemu gigantowi, czyli firmie Google.
Marka Fossil założona została w latach 80. przez mieszkańca teksasu Toma Kartsotisa. Jego głównym celem było stworzenie przedsiębiorstwa, którego produkty stanowić będą alternatywę dla szwajcarskich zegarków i stosowanych w nich mechanizmów. Design modeli sygnowanych logiem amerykańskiej manufaktury nawiązuje do elementów kultury popularnej, takich jak popularne postaci, filmy, czy komiksy. Innowacyjne technologie, które połączone zostały z przykuwającą wzrok stylistyką, przyniosły marce niesłychany sukces, o którym świadczą liczby: już w 1989 roku Fossil miał na swoim koncie 20 milionów modeli sprzedanych zegarków w Stanach Zjednoczonych. Mechanizmy produkowane przez firmę spotkać możemy nie tylko w zegarkach Fossil, ale również w innych modelach zegarków fashion, takich jak Skagen, Michael Kors, DKNY, czy Emporio Armani.
Niezwykle ciekawą propozycją jest innowacyjna linia inteligentnych zegarków Fossil Q. Modele wyposażone zostały w energooszczędną łączność bluetooth, która pozwala na synchronizację naszego urządzenia ze smartfonem. Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania dostajemy dostęp do wielu praktycznych funkcji, wśród których wymienić należy oparte o notatki w kalendarzu powiadomienia, mierzenie przebytego dystansu oraz ilości spalonych kalorii, czy możliwość sterowania głosem za pomocą wbudowanego mikrofonu, w który wyposażono zegarki z serii Venture 3.0. Poza smartwatchami w ofercie marki Fossil znajdują się również zegarki hybrydowe, które stanowią świetną alternatywę dla osób poszukujących innowacyjnej funkcjonalności a przy tym klasycznej stylistyki. To właśnie połączenie praktyczności z przykuwającym wzrok designem przyniósł marce Fossil wielki sukces oraz światową sławę.
Opracowywana latami i posiadająca rzeszę oddanych zwolenników technologia stosowana w zegarkach Fossil wykupiona została za kwotę 40 milionów Dolarów przez amerykański koncern Google. Co oznacza to dla użytkowników inteligentnych zegarków? Oba z przedsiębiorstw, pozostając w ścisłej współpracy, chcą skupić się na technologii wearables, która stanowi zbiór niezwykle prostych i sugestywnych rozwiązań, mających na celu ułatwienie codziennego życia poprzez zapewnienie dostępu do aktualnych informacji. Głównym czynnikiem wpływającym na opracowywanie nowych funkcjonalności ma być realizacja oczekiwań i wymagań stawianych przez użytkowników smartwatchy.
Amerykańskiemu przedsiębiorstwu życzymy jeszcze większych sukcesów, zaś użytkownikom zegarków wprowadzenia praktycznych rozwiązań, które w jeszcze większym stopniu ułatwią ich codzienne życie.