Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Na skróty: Składanie zamówieńGwarancja i reklamacje | Informacje techniczne

Składanie zamówień i e-sklep

Czy zakup w naszym sklepie wymaga rejestracji?

Nie, w naszym sklepie nie trzeba się rejestrować. Zakupu można dokonać bez potrzeby logowania, wystarczy dodać zegarek do koszyka, następnie kliknąć „przejdź do kasy” gdzie należy podać dane do wysyłki oraz wybrać sposób płatności.

Czy zegarek można odebrać osobiście?

Tak, zegarki można odbierać osobiście w naszym sklepie stacjonarnym, który mieści się przy Alei Witosa 31 lok 108 Galeria Panorama. Sklep czynny jest w godzinach 10 – 18 od poniedziałku do piątku oraz 10 – 14 w soboty. Po złożeniu zamówienia, otrzymasz informację telefonicznie, mailowo lub przez sms, że zegarek jest już gotowy do odbioru.

Salon Zegarownia.pl w Warszawie »

Czy dany model dostępny jest w sklepie stacjonarnym?

Zegarki oznaczone jako „Wysyłka w 24h” są dostępne w sprzedaży w naszym salonie stacjonarnym od ręki.

Czy zegarki w naszym sklepie są oryginalne?

Tak, jesteśmy autoryzowanym przedstawicielem na Polskę wszystkich marek oferowanych w naszym sklepie. Z zakupionym zegarkiem otrzymujesz dokument sprzedaży (paragon lub fakturę), pudełko producenta, instrukcję i ogólnopolską gwarancję.

Gwarancja autentyczności zegarków »
Zegarownia.pl autoryzowanym sprzedawcą »
Bezpieczeństwo zakupów »

 

Jaki jest termin realizacji zamówienia?

Czas realizacji zamówienia wyszczególniony jest przy każdym z zegarków na naszej stronie i wynosi od 24h do 10 dni i zegarków na zamówienie. Jeśli zegarek posiada oznaczenie jako „dostępny w magazynie, wysyłamy w ciągu 24h” oznacza to, że zamówienie na taki zegarek możemy zrealizować „od ręki”. W przypadku zegarków na zamówienie, czas realizacji ustalany jest indywidualnie i w tym przypadku prosimy o kontakt z naszymi pracownikami.

Czas realizacji zamówienia »

Jak mogę zapłacić za zakupiony towar?

Za zakupiony zegarek możesz zapłacić „za pobraniem” tzn gotówką kurierowi, przelewem tradycyjnym, szybkimi przelewami poprzez usługi oferowane przez payu oraz paypal. Zegarki można również kupować na raty przez system payu.

Formy płatności »

Czy jest możliwość zakupu części zamiennych (szkiełka , bransolety , dekle itp.) do zegarków?

Nie prowadzimy sprzedaży części zamiennych , w tej sprawie należy kontaktować się bezpośrednio z serwisem danej marki - kontakty dostępne są w zakładce “Serwis i reklamacje wg marki”.

Wyjątek stanowią marki: Fossil, Michael Kors, Skagen, Diesel, DKNY, Emporio Armani oraz Suunto, dla których prowadzimy ograniczoną sprzedaż niektórych akcesoriów.

Serwis i reklamacje wg marki »
Akcesoria do zegarków »

Czy jest możliwość wykonania graweru na zegarku?

Oczywiście, istnieje możliwość wykonania graweru na zamówionych zegarkach. Aby dowiedzieć się o możliwości zagrawerowania danego modelu prosimy o kontakt z naszym Działem Obsługi Klineta. Pomocne będzie zostawienie komentarza do zamówienia ws. grawerunku. 

Więcej informacji nt. usługi grawerowania dostępnych jest w zakładce "Grawerowanie zegarków". 

Grawerowanie zegarków »

 

Czy jest możliwość skrócenia bransolety w zegarku?

Oczywiście, istnieje możliwość skrócenia bransolety w zegarku. Aby zlecić skrócenie bransolety, należy w komentarzu do zamówienia zamieścić informację o obwodzie nadgarstka. Więcej informacji nt. usługi skracania bransolety dostępnych jest w zakładce "Dopasowanie bransolety". 

Dopasowanie bransolety

 

Gwarancje i reklamacje

Czy zakupiony zegarek ma gwarancję?

Tak, każdy zegarek zakupiony w naszym sklepie posiada gwarancję dystrybutora lub producenta, która w zależności od marki wynosi dwa lub trzy lata.

Bezpieczeństwo zakupów »

Czy mogę zwrócić zegarek?

Tak, według Polskiego prawa towar zakupiony na odległość można zwrócić w ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki bez podania przyczyny. Nasz sklep wydłuża tę możliwość do 100 dni.

Warunki wymiany i zwrotu »

Czy grawerowanie lub skrócenie bransolety wpływa na gwarancję?

Nie. Zarówno grawerowania jak i skrócenie bransolety nie wpływa na długość gwarancji.

Co obejmuje gwarancja na zegarek?

Klient na podstawie karty gwarancyjnej może składać reklamacje na mechanizm zegarka.

Czego nie obejmuje gwarancja na zegarek?

  • Uszkodzeń mechanicznych
  • Zużycia eksploatacyjnego
  • Zegarka serwisowanego poza autoryzowanym punktem serwisowym
  • Wad powstałych na skutek nieprawidłowego użytkowania
  • Zużycia baterii

Uwaga: Zegarki Ingersoll posiadają gwarancję dożywotnią zarówno na mechanizm, jak i elementy koperty, również te powstałe z normalnego użytkowania zegarka (z wyłączeniem baterii, pasków ze skóry i sprzączki).

Jak dokonać reklamacji?

Klient ma prawo składać reklamacje w przypadkach wskazanych w obowiązujących przepisach prawa lub udzielonej gwarancji. Procedura reklamacyjna opisana jest na naszej stronie w zakładce „Serwisy i Reklamacje wg marki”.

W jaki sposób mam Państwu dostarczyć formularz wymiany /zwrotu?

Formularz zwrotu/wymiany należy wysłać w paczce wraz ze zwracanym towarem.

Warunki wymiany i zwrotu »

Czy zajmujecie się serwisowaniem/naprawą zegarków?

Nie, opiekę gwarancyjną i pogwarancyjną sprawuje dystrybutor danej marki. Sklep może pośredniczyć jedynie w przekazaniu zgłoszenia reklamacyjnego do danego serwisu. Wszelkie informacje na temat warunków zwrotu/reklamacji lub naprawy w ramach gwarancji, w tym takżę kontakt do podmiotu zajmującego się rozpatrywaniem gwarancji i naprawą towaru, znajdują się w zakładce “Serwisy i Reklamacje wg marki”.

Serwis i reklamacje wg marki »

 

Informacje techniczne o produktach

Czy zegarki są wodoszczelne?

Zegarki cechują się różną klasą wodoszczelności, która przedstawia się tak:

30 metrów / 3 atm - deszcz, zachlapanie wodą (np. mycie rąk)

50 metrów / 5 atm - prysznic

100 metrów/10 atm – pływanie powierzchniowe

200-300 metrów /20-30 atm - profesjonalne nurkowanie

Trzeba jednak pamiętać, że od podanej wyżej reguły są wyjątki. Dotyczy to zegarków sportowych typu Casio czy Suunto.

Co oznacza skrót PVD?

PVD - czyli Physical Vapour Deposition. Jest to technologia naniesienia złocenia, lub innego koloru, gdzie pod wysokim ciśnieniem warstwa azotku tytanu pokrywana jest warstwą złota, bądź innym kolorem. Taka powłoka jest wysoce odporna na ścieranie i dzięki temu utrzymuje się bardzo długo.

Jak długo wytrzymuje bateria w zegarku?

Bateria w zegarku kwarcowym wytrzymuje ok. 2 lata. Żywotność baterii może się różnić w zależności od modelu zegarka, w szczególności od ilości funkcji.

W przypadku smartwatchy czas jest podawany przez producenta zegarka - dla każdego modelu, mogą to być różne wartości, w zależności od zastosowanych funkcji oraz użytkowania na co dzień.

Co to jest chronograph/chronograf?

Chronograph w zegarku to inaczej stoper, który włącza się dodatkowymi przyciskami umieszczonymi na kopercie zegarka. Jego wskazania można odczytać z dodatkowych małych tarcz umieszczonych na cyferblacie.

Co to jest chronometr?

Chronometr jest to wysoce precyzyjny zegarek, który posiada certyfikat dokładności chodu wydany przez COSC - Contrôle Officiel Suisse des Chronometres (www.cosc.ch), gdzie zegarek podany był dokładnym testom w różnych warunkach, temperaturze i pozycjach.

Czym jest funkcja tachometr/tachymetr?

Tachometr - to funkcja stosowana zazwyczaj w zegarkach sportowych. Określa prędkość poruszania się na zamierzonym dystansie.

Co to oznacza, że zegarek jest automatyczny, mechaniczny lub kwarcowy?

Zegarek automatyczny, to taki, który posiada mechanizm z automatycznym naciągiem. Ruch nadgarstka podczas noszenia zegarka powoduje, że wachnik – ciężarek w formie półkola, poprzez system kółek naciąga sprężynę, dzięki czemu zegarek pracuje.

Zegarek mechaniczny to taki, który posiada tradycyjny mechanizm nakręcany koronką umieszczoną po prawej stronie koperty.

Zegarek kwarcowy, to taki, w którym zródłem zasilania jest bateria. Jest to nowoczesny i bardzo dokładny zegarek, niewymagający żadnych skomplikowanych zabiegów. Jedyne, o czym trzeba pamiętać to regularna wymiana baterii (średnio co 2, lub 3 lata).

Co to jest system EOL (End of Life) w mechanizmach kwarcowych?

Jest to system powiadamiania o wyczerpującej się baterii. Na około 2 tygodnie przed wyczerpaniem, wskazówka sekundowa zaczyna „przeskakiwać” co 4-5 sekund.