
Lubimy wiedzieć, lubimy też się dzielić wiedzą. Nasz nowy projekt Czas antenowy – rozmowy o zegarkach to całkowicie nowe spojrzenie na branżę zegarmistrzowską, gdzie o tajnikach marek premium opowiedzą nam zaproszeni goście specjalni. Zapraszamy na platformy streamingowe, do obejrzenia wideo lub odsłuchu podcastu.
Marka U-Boat narodziła się w 2000 roku, a wszystko wielkiego przywiązania założyciela marki, Italo Fontany, do projektów zegarków rozrysowanych przez jego dziadka przed laty. Zegarki U-Boat to zatem realizacja wieloletnich marzeń pomysłodawcy marki, o skonstruowaniu wodoszczelnego zegarka stworzonego przez dziadka. Od początku działalności celem marki było wyznaczanie nowych trendów w branży. Zmienia ona standardy w branży, przez co zaskarbiła sobie ona grono wiernych fanów również w świecie gwiazd z całego świata. Jedną z ciekawszych serii U-Boat jest seria Capsoil. Wyposażono ją w niecodzienne, wypukłe szkło szafirowe, a cała koperta zegarka (łącznie z mechanizmem!) wypełniona jest olejem niskolepnym, dzięki czemu na tarczy widoczny jest charakterystyczny bąbelek. Co daje ten olej? Jak w ogóle odczytywać nazwę marki U-Boat? Na te i inne pytania odpowiadają właściciele firmy Pro Watches Paweł Biernacki i Paweł Kamiński, którzy zajmują się dystrybucją zegarków U-Boat. Zapraszamy na kolejny odcinek Czasu Antenowego – „U-Boat. Ekstrawagancja serii Capsoil. Na czym polega?”.
Posłuchaj pozostałych naszych rozmów w tym sezonie Czasu antenowego.
Epos gości na polskim rynku już 18 lat, jednak istnieje w branży już od 1925 roku. Marka poszczycić się może wieloma przełomowymi projektami, a jednym z nich jest na pewno polskie limitacje Epos z zamontowanym polskim datownikiem. Co ciekawe, marka planuje wypuścić w tym roku kolejną, czwartą edycję Epos Limited Edition For Poland! Epos specjalizuje się w produkcji luksusowych zegarków szkieletowych w różnych kombinacjach. Prym wiedzie tutaj seria Epos Oeuvre D'art. Modele Epos V-Style to zegarki z linii Oeuvre D'art, które zachwycają swoją skomplikowaną budową. Są to modele wyposażone w mechanizm automatyczny SW300, który poddawany jest modyfikacjom, by mógł on przy pomocy bocznych korektorów obsługiwać datownik dnia tygodnia i miesiąca, wskaźnik faz księżyca. Dodatkowo tarcza i indeksy pokryte są powłoką Super-Luminova. Na jakie detale należy zwrócić uwagę, wybierając zegarek Epos? Czy księżyc w zegarkach Epos V-Style rzeczywiście świeci? Jakie zegarki damskie Epos są najczęściej wybierane? Te i inne „smaczki” znajdziecie w najnowszym odcinku Czasu Antenowego „Epos. W świetle księżyca z zegarkami V-Style”.
Kto powiedział, że Polska nie może poszczycić się produkcją manufakturowych zegarków? Udowadnia to marka Balticus, która od 2015 roku tworzy doskonałe zegarki na rękę. Powstała ona w Trójmieście i to właśnie tam powstają najbardziej zaskakujące projekty. Obecnie marka produkuje rocznie aż 2 500 sztuk zegarków wykonanych w sposób ręczny. Jak na zegarki związane z Morzem Bałtyckim, konstruktorzy wiedzą, jak tworzyć wodoszczelne zegarki. Zegarki dla nurków to sztandarowe projekty Balticus, a najważniejszą jest zdecydowanie seria Balticus Deep Water. Wodoszczelność ustalona na 300 metrów, najlepsze materiały, system mocowania paska Quick Release i przestronna koperta to tylko niektóre z wielu zalet tej serii. Przetestowany został on nawet na głębokości 130 m, przez profesjonalnego nurka Marcina „Chochora” Chochorowskiego. Jak sobie poradził? O tym i o wielu tajnikach produkcji zegarków w Polsce opowiada Bartosz Knop, twórca marki Balticus oraz Przemysław Rachubka, brand manager firmy. Wszystko znajdziecie w najnowszym odcinku „Balticus. Deep Water + wątek Made in Poland”.
Litewska marka Vostok Europe świętuje w tym roku 20-lecie swojej działalności. Założona została w 2003 roku i po dziś dzień konstruuje swoje zegarki w litewskiej fabryce. Wyróżnia je wyjątkowe dopasowanie do swojego właściciela. Z jednej strony są one ultra wodoszczelne i przygotowane na wszelkie aktywności swojego właściciela. Z drugiej często posiadają w swoim zestawie skórzany pasek, dzięki któremu w kilka sekund jesteśmy w stanie je zmienić w eleganckie dodatki, które doskonale wpisywać się będą w klasyczny dress code. W dzisiejszym odcinku dystrybutor marki Vostok Europe, Gigauri Gocza, przedstawi nam wyjątkowy projekt tej marki – zegarki Vostok Europe VEareONE – urządzenia konstruowane przez fanów Vostoka. Odkryj wszystkie sekrety projektu VEareONE oraz zegarków Vostok Europe w najnowszym odcinku „Vostok Europe. Demokratycznie skonstruowany — zegarek VEareOne”.
Junghans to nie tylko marka, to znamienita historia zegarmistrzostwa niemieckiego. To właśnie ta marka rozwinęła i spopularyzowała zegarki niemieckie, jednocześnie wyznać zasady tworzenia wszystkich swoich projektów sprzed lat. Zegarki Junghans do dzisiaj tworzone są z wielką pieczołowitością manufakturowo w tej samej fabryce, w której tworzone były pierwsze modele w 1861 roku. W 1972 roku marka pierwszy raz chronometrażystą podczas olimpiady w Monachium i od tego momentu jej związek ze sportem jest nierozerwalny. W tym roku Junghans stworzył dwie wyjątkowe limitacje FIS Edition Lemon, będące zegarkiem 54. Mistrzostwa Świata w Narciarstwie Klasycznym w Planicy. Są to zegarki ucieleśniające związek marki ze światem narciarstwa. Poznaj zegarki Junghans FIS Edition Lemon, ale również inne sekrety marki w nowym odcinku „Junghans. Niemiecka tradycja i miłość do sportów zimowych”.
Versace to znany na całym świecie brand, jednak nie każdy wie, że zajmuje się ona również zegarkami. Na rynku polskim znajduje się już 20 lat i ma ugruntowaną pozycję cenionych dóbr luksusowych. Jej elementami rozpoznawczymi są wyraziste projekty i nieszablonowe połączenia, dlatego jest to propozycja dla odważnych osób ceniących dodatki premium. Cezary Franczuk, dyrektor sprzedaży w Timex Group, opowiada nam o sposobie prowadzenia tak ekskluzywnej marki, jakim jest marka Versace. Jak powiedział przedstawiciel marki, Versace to „marka, którą albo ktoś kocha, albo nienawidzi”. Czy dom mody Versace oraz sama Donatella Versace bierze udział w tworzeniu projektów zegarków? Jaki jest proces powstawania zegarków Versace? Czy Versace produkuje tylko damskie zegarki? O tym i o wielu innych kwestiach dowiedzą się Państwo w odcinku „Zegarki Versace. Włoska moda, szwajcarska solidność”.
Na pierwszy ogień marka Traser! Naszymi gośćmi odcinka są Paweł Biernacki i Paweł Kamiński — właściciele firmy Pro Watches — dystrybutora marek Traser, Fortis, U-Boat, Venezianico w Polsce. Nasi goście opowiedzieli o technologiach stosowanych w zegarkach taktycznych Traser, w tym stworzonej opatentowanej przez markę technologi podświetlenia trytowego GTLS. Pod lupą odcinka jest zegarek Traser P96 OdP Evolution Black PATRIOTA Special Edition, czyli specjalna edycja upamiętniająca uchwalenie biało czerwonych barw przez sejm Królestwa Polskiego 7 lutego 1831 roku, która dostępna jest wyłącznie na rynku polskim. O wyjątkowym projekcie zegarka, idei jego stworzenia i aspektach tej szczególnej kolekcji dowiedzą się Państwo w odcinku „Czy Traser jest patriotą?”.
Od lat fascynuje nas sztuka zegarmistrzowska i pragniemy nie tylko sprzedawać zegarki, ale także dzielić się naszą pasją. Tak narodził się pomysł stworzenia własnego kanału, gdzie wszyscy z dostępem do globalnej sieci, zarówno w Polsce, jak i na świecie będą mogli czerpać wiedzę o branży prosto od przedstawicieli topowych marek. Wywiady, recenzje, ciekawostki, a także nowości i bestsellery — wszystko to z pewnością zaciekawi zarówno wieloletnich miłośników zegarmistrzostwa, jak i osoby dopiero wchodzące w świat czasu. Premiera pierwszego odcinka już 7 lutego 2023 roku w serwisie YouTube na naszym kanale @czasantenowy.
Oferta sklepu Zegarownia.pl w dużej mierze to zegarki premium. Te z kolei kryją w sobie wiele tajemnic, nie koniecznie widocznych na pierwszy rzut oka, dlatego też chcemy zajrzeć głębiej. Odcinki naszego projektu Czas antenowy — rozmowy o zegarkach rozwiążą kwestie dotyczące sukcesów, czy patentów danych manufaktur. Zaglądamy zarówno do kategorii zegarków eleganckich, jak i funkcjonalności sportowych modeli. Staranna selekcja marek pozwoli naszym użytkownikom lepiej poznać specyfikę produkcyjną, w tym szwajcarską, włoską, litewską czy nawet polską.
Głównym naszym medium z gdzie znajdą Państwo filmy jest kanał w serwisie YouTube @czasantenowy. Co tydzień zaprezentujemy jeden z 10 odcinków danego sezonu. Nasi goście opowiedzą o marce, specjalnych edycjach zegarków lub ciekawostkach związanych z branżą. Jesteśmy dostępni również na platformach Spotify i Soundcloud, gdzie w formie podcastu będzie możliwy odsłuch wszystkich naszych wywiadów. To wygodna opcja dla podróżujących, którzy chcą posłuchać nowości podczas jazdy samochodem lub samolotem, po ściągnięciu odcinka do schowka offline.
Serdecznie zapraszamy zarówno naszych klientów, jak i wszystkie osoby ciekawe branży zegarków do subskrypcji kanałów, komentarzy i dyskusji. Chętnie poznamy opinie o danych markach, niezmiernie ciekawą nas również Państwa pytania do sekcji @czasantenowy.