Fiyta Extreme Roadster — motoryzacyjny zegarek prosto z Azji [recenzja]

Fiyta to wyjątkowa marka produkująca zegarki we własnym i wyjątkowym stylu. Ich design to nie kopia tego, co można znaleźć w portfolio klasycznych producentów. W ofercie tej marki znajdziemy eleganckie modele dla fanów klasyki, ale również coś dla fanów sportowej elegancji - wyrafinowane zegarki dla fanów motoryzacji. Zegarki Fiyta Extreme Roadster to motoryzacyjne dzieło sztuki, którego doceni każdy fan sztuki zegarmistrzowskiej. Jak sprawdził się podczas naszych testów? Sprawdźmy!

Fiyta — nowość na europejskim rynku

Doskonałym przykładem unikalnego stylu jest marka Fiyta - pochodząca z Chin. Powstała ona 1987 roku i do tej pory konsekwentnie tworzy zegarki z duszą. Pierwsze lata dla marki były owocne. Już w roku 1990 Fiyta zachwyciła wszystkich tworząc zegarek, którego koperta została wykonana z wolframu, czyli ciemnoszarego metalu cechującego się ponadprzeciętną twardością oraz czystością. W 1993 roku Fiyta weszła na giełdę. Wielokrotnie uczestniczyli w targach BaselWorld, gdzie jej produkty cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Od wielu lat mają oni wyłączność na produkcję zegarków dla taikonautów, czyli chińskich astronautów. Do najbardziej rozpoznawalnych linii marki należą Speacemaster, Millenium Light czy właśnie opisywany Extreme.

Zegarek Epos Poland Limited Edition

Zegarek Fiyta Extreme Roadster — niepowtarzalny styl

Doskonałym przykładem tego, jak unikalne zegarki tworzy Fiyta jest model Extreme Roadster WGA1008.BBB. Już sama nazwa sugeruje nam, że model będzie nawiązywał do świata motoryzacji. Pierwsze spojrzenie na cyferblat pozwala nam zauważyć cyferblat, w którym zastosowano szkieletowanie w kształcie trójramiennym przypominającym kształt symbolu reaktora jądrowego. Cała centralna część cyferblatu została przykryta stalową siatką w kształcie plastra miodu. Wokół niej możemy dostrzec obręcz będącą odwzorowaniem nawiercanej tarczy hamulcowej, które montowane są w nowoczesnych autach sportowych. Do tego elementu przymocowano stalowe indeksy godzinowe z masą luminescencyjną. Wypełnione tą samą masą wskazówki o tradycyjnym kształcie doskonale kontrastują z motoryzacyjną tarczą i są bardzo czytelne pomimo tak wielu detali cyferblatu i mechanizmu. Ostatnim elementem okalającym cyferblat jest wąski okrąg ze skalą minutowa, w której wyróżniono na czerwono oznaczenia pierwszych 15 minut. Całość została przykryta szkłem szafirowym. Wspomniane wyżej trójramienne szkieletowanie pozwala dostrzec pracujące koło balansowe z fragmentem wychwytu oraz sprężynę naciągową. W tej części cyferblatu umieszczono również logo Fiyta oraz nazwę „Roadster”. Słowo to umieszczono również na przykręconej dwoma śrubami tabliczce znamionowej do boku koperty. Jak już jesteśmy po jej bokach, nie sposób nie zauważyć charakterystycznych wystających równoległych pasów z obu stron koperty, które są swoistym nawiązaniem do przetłoczeń umieszczanych na blokach silników najpiękniejszych aut świata.

Epos Poland Limited Edition

Motoryzacjny styl ukryty w każdym detalu w zegarkach Fiyta Extreme Roadster

Dekiel zegarka Fiyta Extreme Open Heart jest stylizowany na sześcioramienną felgę samochodową, przez którą możemy podziwiać pracę mechanizmu i poruszający się wahnik. Na krawędzi szkła od spodu namalowano czerwony pas. Na zewnętrznej obręczy dekla wygrawerowano najważniejsze informacje o zegarku. Jak przystało na zegarek, który nawiązuje do motoryzacji, nie mogło w nim za braknąć śrub. Dekiel zegarka został przymocowany do koperty za pomocą 8 śrub w nieco inny sposób niż przywykliśmy w innych zegarkach. Wgłębienia, w których umieszczono śruby zostały umiejscowione w okolicach uszu koperty. Z reguły mamy do czynienia z całkowitą symetrycznością odległości śrub, natomiast tutaj jest to wykonane w inny, choć bardzo ciekawy sposób.

Za pracę zegarka odpowiada chiński mechanizm Hangzhou 6601, łożyskowany na 25 kamieniach. Na tyle na ile jest możliwość podziwiania jego wyglądu poprzez szkieletowane fragmenty i dekiel, mogę powiedzieć, że jest naprawdę schludnie wykonany. Koperta zegarka oferuje wodoszczelność na poziomie 5 atmosfer, co przy zegarku na skórzanym pasku jest w pełni wystarczające.

Epos Poland Limited Edition polski datownik

Kolorystyka zegarka Fiyta Extreme Roadster

Stalowa koperta zegarka Fiyta Extreme Roadster WGA1008.BBB pokryta powłoką galwaniczną w kolorze czarnym i została zestawiona z czarnym paskiem ze skóry cielęcej z czerwonym przeszyciem. Pasek ten posiada stalowe zapięcie motylkowe odpinane za pomocą dwóch przycisków. Zegarek wygląda równie dobrze w zestawieniu z brązowym paskiem, więc jeśli chcielibyście w przyszłości zmienić nieco jego wygląd to zmiana koloru będzie czyniła go równie ciekawym.

Dobrze spasowane elementy — Fiyta Extreme Roadster

Patrząc na zegarek Fiyta Extreme Roadster mogę jasno powiedzieć, że model ten jest w swojej stylistyce spójny. Każdy detal w zegarku odnosi się do jego motoryzacyjnej nazwy, ale jednocześnie nie jest on przesadzony. Mając kontakt po raz pierwszy z zegarkami Fiyta mogę zapewnić przyszłych zainteresowanych, że jakościowo nie odbiegają one w żadnym stopniu od ich konkurentów w podobnej cenie, których domniemanym regionem produkcji jest Europa.

Zegarek męski Fiyta Extreme Open Heart Automatic

Zegarek męski Fiyta Extreme Open Heart Automatic

2 210,00 zł
Dodaj do koszyka

średnia ocena: 5.0