
Nowy rok wdrożył w życie nowe prawo szczególnie przydatne konsumentom. Rynek commerce i e-commerce musi zmierzyć się z nowymi działaniami promocyjnymi, poprzez informowanie swoich klientów realnych cenach promocji. Nie wiesz, czym jest dyrektywa Omnibus? W jaki sposób będzie widoczna podczas zakupów ? Zobacz na przykładzie naszego sklepu Zegarownia.
Omnibus jest dyrektywą UOKiK (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów), która nakłada obowiązek na sprzedawców informowania, jaka cena danego produktu była najniższa w ciągu ostatnich 30 dni. Dyrektywa jest sukcesywnie wdrażana w całej Unii Europejskiej z uwagi, że stanowi to unijne rozporządzenie. Omnibus z pewnością ułatwi zakupy wielu klientom, którzy szukają najlepszych okazji i nie chcą trafić na fałszywe obniżki. To kolejny krok w stronę bezpiecznych zakupów w internecie. Są jednak wyjątki.
W praktyce Omnibus oznacza, że klient, widząc przekreśloną cenę, będzie dokładnie wiedział, czy jest to rzeczywiście promocja, czy może działania marketingowe danego sklepu. Przykładowo, w naszym sklepie internetowym zobaczysz promocję na zegarek -30% z ceną 700 zł, nad obniżką będzie widniała cena regularna 1000 zł. W karcie produktu zobaczysz jeszcze jedną cenę — będzie to najniższa cena tego zegarka z ostatnich 30 dni. Jeżeli zobaczysz 700 zł, masz pewność, że promocja -30% jest prawdziwą obniżką, adekwatną do ceny regularnej. To również znak, że cena regularna, nie była fałszywie podniesiona, aby stworzyć obniżkę -30%.